+385 1 204 5515 info@poliklinika-analizalab.hr
Facebook Instagram

Voće i povrće
15.06.2018
Voće i povrće trebalo bi biti sastavni dio svakodnevne prehrane. Unos voća i povrća je ključan za prevenciju mnogih bolesti. Konzumiranje voća i povrća smanjuje rizik od moždanog udara, dijabetesa tipa 2, te čak i nekih oblika raka. Brojna istraživanja ukazuju na to da voće i povrće smanjuju mogućnost razvitka kardiovaskularnih bolesti, a istovremeno djeluju pozitivno na imunitet i zdravlje općenito.

Preporučuje se barem 3-5 obroka voća i povrća dnevno.

Jedan od bitnijih sastojaka voća i povrća su antioksidansi, koji imaju ulogu eliminacije štetnih tvari iz organizma.
Voće i povrće ima ulogu u smanjenju pretilosti i održavanju zdrave tjelesne težine, a pozitivno djeluje i na smanjenje kolesterola i zdravlje općenito.
Voće i povrće sadržavaju fitokemikalije koje pomažu u zaštiti od raznih bolesti, a budući da su bogati vlaknima pozitivno djeluju i na probavu.

Zdrava prehrana je ključna za normalan razvoj djeteta, te stoga djecu treba što ranije početi poticati da jedu što više raznovrsnog voća i povrća. Tako se grade temelji zdrave prehrane tijekom života.
 
Dnevna konzumacija voća i povrća
Preporuke Svjetske zdravstvene organizacije su minimalno 400 g na dan. Spoznaja preporučene količine voća i povrća je otežana u svakodnevnom životu, pa se možemo ravnati prema tome da porcija voća ili povrća iznosi onoliko koliko možemo obuhvatiti cijelom šakom. Dnevno bi trebali pojesti  5 do 10 takvih porcija. 
 
Popis voća za koje se smatra da je najbolje za zdravlje:

Borovnice
Bogate su antioksidansima koji pomažu u borbi protiv raka i sprječavaju makularnu degeneraciju. Sadrže spojeve koji mogu prevenirati i izliječiti infekciju urinarnog trakta.

Naranča
Jedna naranča sadrži dovoljnu dozu C vitamina za cijeli dan i kalij. Neprozirna membrana oko svake kriške sadrži hesperidin, koji utječe na smanjenje kolesterola, a prema istraživanju, čak i miris djeluje smirujuće.
 
Jabuke
Jedite koru jabuke za visoku dozu vlakana- topivih, koje smanjuju kolesterol, i netopivih, koji pospješuju probavu. Uz to što sadrži 15% potrebne dnevne količine vlakana, jabuka je prepuna i antioksidansima.

Banane
Zbog visokog udjela kalija a niskog natrija, banane pomažu u smanjenju rizika od visokog krvnog tlaka i moždanog udara. Odličan su lijek i protiv nastajanja čira na želucu.

Kivi
Kivi sadrži više od duplo C vitamina od naranča, te smanjuju rizik od nastajanja mrene i štite DNK od oštećenja.

Jagode
Šaka jagoda dnevno pomaže u sprječavanju bolesti srca i upala. Jagode su odličan izvor C vitamina i antioksidansa.

Papaja
Papaja sadrži papain, tvar koja pomaže u poboljšanju probave. Također, sadrže mnogo C vitamina i odličan su izvor folne kiseline.
 
Popis povrća za koje se smatra da je najbolje za zdravlje:

Rajčice
Iako su tehnički gledano rajčice zapravo voće, najčešće ih ipak poslužujemo kao povrće. Prepune su likopena i poznate po tome da su korisne u sprječavanju raka. Ne samo da obiluju vitaminima (od A do K), nego nam i pomažu u održavaju normalnog krvnog pritiska te u borbi protiv slobodnih radikala.

Brokula
Rijetko se koje povrće može mjeriti s brokulom. Ova je zelena biljka prepuna antioksidansa koji pomažu pri smanjenju rizika od raka želuca, pluća i debelog crijeva. S obzirom na to da je brokula bogata beta karotenom i vitaminom C, također je jako dobra u borbi protiv prehlade i gripe.
 
 Kelj pupčar
Ovi mali zeleni naročito su važni za trudnice jer su puni folne kiseline, vrste vitamina B koji osigurava zdravlje zametka. Kelj pupčar također sadržava vitamin C i K, kao i vlakna, cink i omega 3 masne kiseline.
 
Mrkva
Ovo narančasto čudo puno je hranjivih tvari dobrih za oči, kožu i kosu. Također su najbogatiji izvor antioksidansa poput vitamina A. S obzirom na to da također sadržavaju vitamin C, dobre su i za zaštitu kardiovaskularnog sustava.

Bundeva
Dobar su izvor hranjivih tvari koje štite od upala – primjerice beta karotena. Pomažu u liječenju desetaka bolesti, kao što su astma i artritis. Također su bogate cinkom, magnezijem i vlaknima te potpomažu probavu.

Patlidžan
Bogat je vrlo zdravim nutrijentima, naročito antioksidansima koji štite mozak od oštećenja. S obzirom na to da su patlidžani puni vlakana i kalija, znanstvenici vjeruju da imaju blagotvoran učinak u sprečavanju moždanog udara i demencije.

Špinat
Ova namirnica prepuna klorofila izvrstan je izvor gotovo svih nutrijenata i vitamina koji su vam potrebni. Znanstvenici vjeruju da prehrana bogata špinatom može sprječavati srčani udar, rak debelog crijeva, artritis te osteoporozu.

Luk
Ovo povrće oštra mirisa naročito je dobro za one koji boluju od osteoporoze (kao i za njeno sprječavanje). Razlog tomu leži u činjenici da je luk prepun peptida koji usporavaju gubitak kalcija. Luk je dobar i u borbi protiv srčanih bolesti te dijabetesa jer sadržava mnogo vitamina C i folata.
 


Zadnje novosti
Usluge
Kontakt informacije
- AKCIJA U SRPNJU!- Osteoporoza- Voće i povrće- IgE Medicina rada Sistematski pregledi Pregled pretraga po abecedi Pregled pretraga po bolestima i stanjima
+385 1 204 5515
info@poliklinika-analizalab.hr
www.poliklinika-analizalab.hr
Kašinska 27d, 10360 Sesvete
Copyright © 2015 Poliklinika Analiza Lab | Sva prava pridržana
Produced by: Inovacije d.o.o.